Sayang

In: English and Literature

Submitted By hsal
Words 2169
Pages 9
Case Assignment Deliverables

Specific Assignment Details Case I

In this assignment you will be concentrating on staffing quantity and staffing quality strategies for Tangelwood. To begin the assignment, refer to Table 1.7 in the textbook. You will see that the Table indicates a series of strategic staffing decisions: nine pertaining to staffing levels and four pertaining to staffing quality. Donald Penchiala, the Director of Staffing Services, is interested in your opinions about each of these decisions as each pertains to Tanglewood.

Review the textbook material that discusses these thirteen decisions, and the material you have read about Tanglewood. Then consider each of the decisions and briefly indicate which way you think Tanglewood should position itself along the continuum and why. For example, the first decision is to develop or acquire talent. Indicate whether you think it is best for Tanglewood to focus more on acquiring talent internally or externally, and why? Repeat this process for each of the staffing level and staffing quality dimensions.

Specific Assignment Details Case II

For the store manager group, you will analyze the information and prepare a report showing the results of the Markov analysis and the EEO investigation. The Director asked you to address these questions in your written report:

1. Currently the organization expects that their forecast for labor requirements is essentially constant from the previous year. Based on this assumption complete the five stages of the planning process: a. Currently the organization expects that their forecast for labor requirements is essentially constant from the previous year. This means the forecast for next year will be taken as given. b. Fill in the empty cells in the forecast of labor availabilities in Table 1.1. c. Conduct an…...

Similar Documents

Sddasda

...sini Em D Menjadi nisan cinta ini G Am Izinkanlah aku mengenang B Em D Em.... Dirimu oh sayang aaaaa.... ...wings -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hujan - Kotak Hati G Dm tak usah kau terangkan ku tahu C Am potret wajahmu di setiap penjuru G Dm curahkan deritamu padaku C Am biarku rasa apa yang kau lalu Chorus: Am G Terang terang.... C bersama rasa sayang Em ku biarkan kau terbang Am G terang terang C sudut kecil ku isi Am untuk senyuman mu lagi Continue as usual Berbaring renung kita ke bulan lagu yang ku tulis ku nyanyikan lagu cinta tentang kita berdua yang kan kita kenangi hingga tiba masa Terang terang bersama rasa sayang ku biarkan kau terbang terang terang sudut kecil ku isi untuk senyuman mu lagi Mimpi mimpi yang tak kembali aku janji janji takkan pergi Tak usah kau terangkan ku tahu potret wajahmu di setiap penjuru curahkan deritamu padaku biarku rasa apa yang kau lalu Terang terang bersama rasa sayang ku biarkan kau terbang terang terang sudut kecil ku isi untuk senyuman mu lagi Mimpi mimpi yang tak kembali aku janji janji takkan......

Words: 1083 - Pages: 5

Punca Anak Derhaka

...beginilah ibu bapa mula renggangkan hubungan dan ini menyebabkan anak derhaka,” ujarnya. > Beliau turut menjelaskan, anak-anak harus dilatih sembahyang jemaah bersama, latih cium tangan dan peluk penuh kasih dan sayang, maka mereka tidak akan tergamak menderhaka. > “Saya pernah tinjau, anak-anak yang lari daripada rumah, berpunca daripada rasa bosan. Belum sempat letak beg sekolah, ibu dah suruh macam-macam. Si anak rasa tertekan dan menyampah dengan persekitaran dan rumah tangga. Boleh disuruh tetapi berikan hak mereka di rumah. Yang penting dia balik ke ruma h suka, dan pergi sekolah pun seronok. > “Mungkin ibu bapa punya alasan tidak rapat dengan anak-anak kerana sibuk. Kita boleh cuba cara lain, balik di tengah malam, anak-anak sudah tidur, pergi bilik dan cium dahinya. Hubungan rohani tetap subur, walaupun anak tidur tetapi jiwanya sentiasa hidup,” katanya lagi. > DOA ANAK-ANAK TERMAKBUL > Lazim orang tua, pantang anak menegur walaupun tahu mereka bersalah. Jangan rasa tercabar kerana pesan onang tua-tua, bisa ular tidak hilang walau menyusur di bawah akar. > Jawab Sayyidina Umar, budak-budak kecil tidak berdosa dan doa mereka Mudah diterima. Begitu juga dengan Rasulullah, kalau jumpa budak kecil, baginda cukup hormat dan sayang sebab anak-anak tidak berdosa. Lagipun anak anak kalau menegur memang ikhlas dan jangan ambil endah tidak endah. > Perasaan anak juga mesti dihargai, sesetengah orang tua kurang bercakap dengan anak-anak.......

Words: 1016 - Pages: 5

Admin Plan for Etr

...ADMINISTRATION PLAN INTRODUCTION TO THE ORGANISATION * Mission : To take over the Malaysian bakery industries. * Objectives : 1. To provide scrumptious cakes and pastries to Malaysians. 2. To provide halal food for Malaysians. 3. To start making profit in 2 years. 4. To open a new stores every 3 years. * Business Address : Rindu Sayang Bakery, No. 4, Lorong PJS2C/11N, Taman Dato Harun, 46000 Petaling Jaya, Selangor Darul Ehsan. * Location Plan : Rindu Sayang Bakery stores is situated in Taman Dato Harun. RSB has owned one of the shoplots in Lorong PJS2C/11N, one of the main road in Taman Dato Harun. Our store is at the centre of the shoplots surrounded by many types of stores. Next to our premises is Jazydan Home Décor Enterprise. * Type of Building and Infrastructure : We have purchased a shoplot to be used as bakery stores. This have cost RBS RM250,000. This store is going to be both administration office and operation site for RBS. So, the store of 1,000 sq. ft. is going to be renovated into 2 parts. However, the office is only going to use small part of the store. Apart from that, the location area could serve us all the basic amenities such as water, electricity, and telephone lines which are vital in our business. ORGANISATION CHART LIST OF ADMINISTRATION PERSONNEL Position | No. of Personnel | Manager | 1 | Sales & Marketing Officer | 1 | Financial Officer | 1 | Operations Officer |......

Words: 555 - Pages: 3

Ganbatte

...Biarlah biarlah, hariku dan harimu Em Bb G Terbelenggu satu oleh ucapan manismu F C reff : Dan kau bisikkan kata cinta Dm Am Kau telah percikkan, rasa sayang F C Pastikan kita seirama Dm Am Walau terikat, rasa hina C Em7 Dm G C C Em7 Dm G Sekilas kau tampak layu, jika kau rindukan gelak tawa yang warnai C lembar jalan kita Dm C Reguk dan reguklah, mimpiku dan mimpimu Em Bb G Terbelenggu satu, oleh ucapan janjimu F C reff : Dan kau bisikkan kata cinta Dm Am Kau telah percikkan, rasa sayang F C Pastikan kita seirama Dm Am Walau terikat, rasa hina Lead guitar : F C Dm Am (2X) F C reff : Dan kau bisikkan kata cinta Dm Am Kau telah percikkan, rasa sayang F C Pastikan kita seirama Dm Am Walau terikat, rasa hina F C Dan kau bisikkan kata cinta Dm Am Kau telah percikkan, rasa sayang F C Akankah kita seirama Dm Am Am F Saat terikat, rasa hina C Em7 Dm G Em Bb F ......

Words: 1643 - Pages: 7

Heyya

...orang Selasih di tebing tinggi Kalau tinggi berdaun jangan Anakanda pergi bonda tangisi Alamat dagang mati beragan Pisang kelat digonggong helang Jatuh ke lubuk Inderagiri Kalau berdagang ke tempat orang Baik-baik membawa diri Baju baru dalam almari Baju dijahit tuakng pilihan Kalaulah pandai membawa diri Ke mana pergi pun orang kasihan Berbuah pokok setambun tulang Jangan dibuat ramuan santau Jikalau untung anakanda pulang Jikalau rugi hilang di rantau Kajang tuan kajang berlipat Kajang hamba mengkuang layu Dagang tuan dagang bertempat Dagang hamba terbuang lalu Bengis sungguh orang pangkalan Lalu-lalang perahu dihalang Menangis dagang sepanjang jalan Mengenang nasib di negeri orang Sayang Singkarak kotanya tinggi Asam pauh dari seberang Awan berarak hamba tangisi Dagang jauh di rantau orang Asam pauh dari seberang Tumbuhnya dekat tepi tebat Dagang jauh di rantau orang Sakit siapa akan mengubat? Dari ladang pergi ke gurun Buluh duri melingkar kota Hari petang hujan pun turun Dagang berurai air mata Lurus jalan ke Paya Kumboh Anak Padang mandi-manda Bagaimana hati tidak rusuh Terpaksa tinggalkan ayahanda bonda Cik Mahat menahan bubu Bubu dijemur di tengah halaman Tingallah ayah tinggallah ibu Anakanda merantau timba pengalaman Apa digulai orang di ladang Pucuk kacang sayur ketola Apakah untung anak dagang? Hari petang hatipun hiba Telur cicak dalam dulang Entah bertulang......

Words: 2897 - Pages: 12

Impact of Culture

...gangguan syaraf dan perkembangan kepribadian normal. Budaya modern, dia berpendapat dasar dari persaingan antar individu adalah “ Semua orang dalah pesaing yang nyata atau potensial atas lainya”(Horney, 1937, hal 284). Daya saing dan permusuhan dasar menimbulkan perasaan terasing. Perasaan ini karena terasing dalam dunia permusuhan ptensial yang pasti untuk meningkatkan kebutuhan akan kasih sayang, yang mana nantinya menyebabkan orang overvalue cinta.sebagai hasilnya, banya orang pada budaya kita melihat cinta dan kasih sayang sebagai solusi untuk semua masalah. Cinta sejati tentunya dapat menyehatkan pertumbuhan yang]memproduksi pengalaman, tetapi kebutuhan yang putus-asa karena cinta (seperti yang di tunjukkan oleh Horney sendiri) menyediakan sebuah landasan yang baik untuk perkembangan penderita gangguan syaraf. Dibanding manfaat dari kebutuhan akan cinta, penderita gangguan saraf bekerja keras dalam jalan patologi untuk temukan itu. Mereka gagal dalm usahanya karena penghargaan diri yang rendah, permusuhan yang meningkat, keinginan dasar, daya saing lebih dan haus cinta dan kasih sayang yang berkelanjutan. Menurut Horney, masyarakat menyumbang untuk memperburuk lingkungan pada beberapa respek. Pertama kita di karuniai nilai-nilai kebudayaan diantaranya cinta saudara dan kemanusiaan. Nilai ini bagaimanapun dijalankan bertentangan dengan sikap umum lainnya yaitu sikap agresif dan serbuan (tindakan) untuk menang dan menjadi yang terbaik. Yang kedua Tututat masyarakat......

Words: 1126 - Pages: 5

Add to Travel Network

...menghadapi cabaran sebagai pengawas sekolah walaupun terpaksa menghadapi pelbagai dugaan seperti diugut dan difitnah. Nilai seterusnya ialah sayang, iaitu Badri amat menyayangi keluarganya, sebab itu dia menumpukan perhatian kepada pelajaran dengan harapan dapat membahagiakan keluarganya. Akhir sekali nilaik kerjasama, di mana pengawas sekolah saling bekerja sama membantu pihak sekolah dalam membanteras salah laku di sekolah. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 1 - Nilai Kasih Sayang Badri tetap meneruskan hasrat untuk menceritakan perihal Shahrul kepada Nadira walaupun tahu Nadira tidak akan mempercayai. Hal ini demikian kerana Badri sayang akan masa depan Nadira. 2 - Nilai Ketabahan Badri tetap dengan tugasnya sebagai pengawas walaupun berbagai-berbagai dugaan,cemuhan, ugutan dan tindakan yang dihadapi dengan tabah  3 - Nilai Kegigihan Badri gigih berusaha sehingga memperoleh kecemerlangan dalam peperiksaan SPM  4 - Nilai Bertanggungjawab Mak Siti seorang ibu yang bertanggungjawab memasak nasi lemak dan sambal sotong untuk sarapan pagi anak-anaknya 5 - Nilai Prihatin En Tan berusaha mendapatkan tempat di asrama untuk anaknya Meng Kong supaya anaknya berubah dan tidak terjebak dengan gejala sosial. 6 - Nilai Sayang Kepada Seni Warisan Bangsa Badri mempelajari seni mempertahankan diri iaitu silat dengan Pak alangnya dan sentiasa menjaga etika silat di......

Words: 363 - Pages: 2

Moral Value

...bergantung kepada orang lain 1.8 Kerajinan Usaha yang berterusan penuh dengan semangat ketekunan, kecekalan, kegigihan , dedikasi dan berdaya maju dalam melakukan sesuatu perkara. *usaha berterusan *ketekuna/kecekalan/kegigihan/dedikasi/berdaya maju 1.9 Kasih Sayang Kepekaan dan perasaan cinta yang mendalam serta berkekalan yang lahir daraipada hati yang ikhlas. *kepekaan/perasaan cinta yang mendalam *kepekaan/perasaan cinta yang berkekalan 1.10 Keadilan Tindakan dan keputusan yang saksama serta tidak berat sebelah. *tindakan/keputusan yang saksama *tidak berat sebelah 1.11 Rasional Boleh berfikir berdasarkan alasan dan bukti yang nyata dan dapat mengambil tindakan berasaskan pertimbangan yang wajar. *boleh berfikir *bertindak wajar 1.12 Kesederhanaan Bersikap tidak keterlaluan dalam membuat pertimbangan dan tindakan sama ada dalam pemikiran, pertuturan dtau perlakuan tanpa mengabaikan kepentingan diri dan orang lain. *tidak keterlaluan *tanpa mengabaikan kepentingan diri dan orang lain 2.1 Kasih Sayang terhadap Keluarga Perasaan cinta, kasih dan sayang yang mendalam dan berkekalan terhadap keluarga.  *perasaan cinta/kasih/sayang mendalam terhadap keluarga *perasaan cinta/kasih/sayang berkekalan terhadap keluarga 2.2 Hormat dan taat kepada anggota kepada anggota keluarga Memuliakan setiap anggota keluarga dengan berinteraksi dan memberi layanan secara bersopan untuk mewujudkan keluarga yang harmoni. *memuliakan setiap anggora......

Words: 1045 - Pages: 5

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

...berterusan dengan kecekalan, kegigihan, dedikasi dan berdaya maju 9 KASIH SAYANG Perasaan cinta yang mendalam serta berkekalan yang lahir daripada hati 10 KEADILAN Tindakan dan keputusan yang saksama serta tidak berat sebelah 11 RASIONAL Boleh berfikir dan bertindak berasaskan pertimbangan yang wajar 12 KESEDERHANAAN Tidak keterlaluan dalam pemikiran dan tindakan, tanpa mengabaikan kepentingan diri dan orang lain 13 KASIH SAYANG TERHADAP KELUARGA Perasaan cinta, kasih dan sayang yang mendalam dan berkekalan 14 HORMAT DAN TAAT KEPADA ANGGOTA KELUARGA Memuliakan, berinteraksi dan memberi layanan sopan untuk melahirkan keluarga harmonis 15 MENGEKALKAN TRADISI KEKELUARGAAN Menerima dan menghormati adat dan kepercayaan yang diwarisi turun temurun 16 TANGGUNGJAWAB TERHADAP KELUARGA Melaksanakan kewajipan untuk melahirkan keluarga bahagia, meningkatkan imej dan menjaga maruah keluarga 17 MENYAYANGI DAN MENGHARGAI ALAM SEKITAR Memelihara dan memulihara alam sekeliling untuk mengekalkan ekosistem 18 KEHARMONIAN ANTARA MANUSIA DAN ALAM SEKITAR Saling memerlukan hubungan harmonis untuk menjamin kualiti kehidupan 19 KEMAPANAN ALAM SEKITAR Pengekalan keseimbangan alam sekeliling sebagai tanggungjawab bersama untuk kesejahteraan hidup 20 PEKA TERHADAP ISU-ISU ALAM SEKITAR Prihatin terhadap persoalan alam sekeliling dan berusaha menyelesaikannya 21 CINTA AKAN NEGARA Perasaan sayang dan bangga kepada negara serta meletakkan kepentingan......

Words: 506 - Pages: 3

Kebencian Dan Kasih Sayang

...Rasa: Kebencian dan Kasih Sayang LAPORAN OLAH RASA: KEBENCIAN DAN KASIH SAYANG Kebencian adalah ketidaksenangan… Kebencian adalah antipati… Kebencian adalah rasa ingin menyakiti… Kebencian bagaikan api, yang mampu membakar diri sendiri dan orang lain… Kebencian bagaikan virus mematikan, yang mampu membunuh dan menular pada sekitar… Kebencian bagaikan polusi, yang mengotori hati, pikiran dan jiwa… Kebencian bagaikan kegelapan, yang menghalangi masuknya sinar kebaikan… Kebencian dapat lahir dari ketidak mengertian seseorang akan sesuatu hal… Kebencian dapat tumbuh dari rasa sakit hati akibat dihina atau disakiti… Kebencian dapat muncul karena keegoisan seseorang yang tidak mau memahami sudut pandang orang lain… Kebencian dapat muncul karena rasa iri dan dengki atas apa yang dimiliki orang lain… Kebencian tidak akan membawa manfaat, hanya ada mudharat… Kebencian hanya menghasilkan permusuhan, tidak ada perdamaian… Kebencian membuat hati gelisah, bergejolak dan penuh amarah… Kebencian menjanjikan kehancuran, baik diri sendiri maupun lingkungan… Kasih sayang adalah rasa suka, sayang dan cinta sesuatu atau seseroang… Kasih sayang adalah saling mengerti… Kasih sayang adalah kepedulian… Kasih sayang bagai air, yang memberikan kehidupan pada mahkluk hidup… Kasih sayang bagai wangi bunga, yang memberikan ketenangan bagi yang menghirupnya… Kasih sayang bagai obat, yang mampu menyembuhkan luka… Kasih sayang membuat hidup memiliki arti dan warna… Kasih sayang menghapus iri, dengki dan......

Words: 257 - Pages: 2

The Benefit of Having a Computer

...para pelancong yang datang berkunjung ke Malaysia. 4. Hormat Menghormati Merujuk kepada nilai hormat-menghormati, dapat dilihat rakyat Malaysia sentiasa bersikap dan mengamalkan sikap hormat-menghormati. Perkara hormat-menghormati ni termasuklah hormat dan taat kepada kedua ibu dan bapa, hormat kepada orang yang lebih tua, guru, rakan, jiran tetangga dan pemimpin, hormat kepada raja dan negara, patuh kepada undang-undang negara, hormat kepada hak asasi manusia, hormat kepada kepercayaan dan adat resam pelbagai kaum dan keturunan yang ada di Malaysia, dan hormat kepada keperibadian individu. 5. Kasih sayang Perasaan cinta, kasih sayang yang mendalam dan berkekalan. Rasa ini lahir dari hati yang rela terhadap sesuatu, tanpa sebarang unsur kepentingan diri. Kasih sayang terbahagi kepada beberapa pecahan seperti sayang kepada nyawa, sayang kepada alam sekitar, sayang kepada kedua ibu dan bapa, cinta kepada negara dan cinta kepada keamanan dan keharmonian. 6. Keadilan Keadilan merujuk kepada perlakuan, pertuturan dan keputusan yang saksama serta tidak berat sebelah. Hal ini merujuk kepada rakyat Malaysia yang senantiasa mengamalkan sikap keadilan baik kepada sesama manusia mahupun alam sekitar dan haiwan. 7. Kebebasan Kebebasan yang dimaksudkan ini, tertakluk kepada peraturan dan undang-undang yang ditentukan oleh agama, masyarakat dan negara. Contohnya ialah kebebasan di sisi undang-undang, kebebasan sistem demokrasi, kebebasan bersuara, kebebasan untuk......

Words: 1005 - Pages: 5

Princess Reborn

...Dah boring, golek. Dia dah lama hidup membujang sebagai buaya jadian. Tapi, bila sampai seru jadi manusia biasa, siapa dia untuk tidakkan? Intan Nazira nama dipilih. Lincah dan periang. Staf AMC panggil dia princess. Konon-konon tak ada dia sebagai jururawat di hospital itu, akan sunyilah mereka. Dia manusia biasa, yang memanglah akan takut kalau buaya jadian ajak bercinta! “Jadikanlah Izat manusia, Ira. Dah boringlah jadi buaya.” – Mohd Izat Effy Sudahnya, bergaduhlah Intan Nazira dan Izat Effy. Langsung tak bagi can ibu dan mummy masing-masing yang dah kenan nak berbesan. Mereka tak kenan nak jadi laki bini, okey! Namun, yang suka gaduh itu mulut, yang jatuh sayang itu hati. Lama-lama bertekak, hati masing-masing pandai berdetak. Izat jatuh cinta, Nazira jatuh suka. Tapi, sayang, baru Izat nak jadi manusia dan bercinta penuh setia, hatinya dihancur Nazira. Nazira paling tadah dengan alasan perasaannya kepada Izat tiada. Sakitnya hati Izat, pedihnya perasaan Izat. Namun, Izat sedar satu perkara, hanya Nazira princess hatinya. Sampai bila-bila. “Hidup kalau seperti yang kita nak dan rancang saja, kita takkan pandai menghargai di hujungnya nanti, Ira. Sebab tu Allah bagi apa yang kita perlu dan bukan apa yang kita nak.” “Dan, Izat nak Ira...” “Wrong. I need you more than I want you. Allah Maha Mendengar, Ira. Dia sedang beri apa yang Izat perlu, apa yang Ira perlu. We need each other, love...” Cinta dan perasaan mereka akankah menyatu? Dan, atas...

Words: 266 - Pages: 2

Hubungan Etnik

...[pic] JUJ103 – HUBUNGAN ETNIK Kepada yang berkenaan, Assalamualaikum / Salam Sejahtera Terdahulu kami ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada tuan/puan kerana sudi meluangkan masa di dalam penyelidikan ilmiah ini. Tujuan penyelidikan ini dijalankan adalah untuk mendapatkan pandangan dari sudut keagamaan akan isu-isu mengenai keamanan, keadilan, perpaduan, kemanusiaan, dan kasih sayang. Maklumat yang diperolehi amatlah penting untuk kajian ini. Sila jawab semua soalan yang disediakan berdasarkan pendapat dan pengalaman tuan/puan. Terima kasih kerana sudi memberi kerjasama di dalam kajian ini. Sekiranya ruangan jawapan yang disediakan tidak mencukupi, sila gunakan ruangan lampiran yang diberi. _________________________________________________________________________________________________ Setiap agama tidak kira Islam, Kristian, Buddha dan Hindu amat mementingkan agar setiap penganutnya hidup dalam keadaan aman. Pada pandangan tuan/puan, bagaimanakah agama berperanan mendidik manusia agar hidup dalam keadaan aman walaupun mempunyai pegangan agama yang berbeza. Sila berikan bukti-bukti di dalam kitab suci agama yang menekankan bab-bab keamanan yang perlu manusia patuhi. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------...

Words: 431 - Pages: 2

A True Leader Leads by Examples

...Apabila malam larut Along memasuki kamar Angah yang sedang lena tidur. Along menyelak baju kurung Angah dan kelihatan garis-garis merah dan biru kesan daripada pukulan menggunakan tali pinggang oleh ayah. Along kesian dan sedih melihat keadaan Angah. Akhirnya Angah mengatakan bahawa dia menyimpan rahsia orang yang memutuskan rantai ibu. Along memeluk Angah kerana rasa terharu dan meyedari kasih sayang antara adik beradik. Tema: Konflik kekeluargaan merenggangkan hubungan kekeluargaan. Hubungan Along, Angah, ibu dan abah renggang kerana sedikit pertentangan. Along marah kepada abah dan ibu kerana sering menyebelahi Angah. Persoalan: 1. Persoalan hubungan kekeluargaan. * Contoh: Hubungan yang ditunjukkan oleh watak-watak di dalam cerpen ini terutama ketika makan. Mereka sekeluarga selalu makan bersama-sama. 2. Persoalan kebencian kepada adik. * Contoh: Along sangat membenci adiknya yang sering menconteng dan mengoyakkan buku latihan sehingga dimarahi gurunya. 3. Persoalan kasih sayang. * Contoh: Pada akhir cerita Along dan Angah saling berpelukan menandakan kasih sayang antara kedua beradik tersebut. Plot: Permulaan Cerpen ini dimulakan dengan Along marah apabila buku latihan Fiziknya yang baru dibeli semalam terconteng dan terkoyak oleh Angah adiknya. Sewaktu pulang bercuti dulu buku kerja Kimia menjadi mangsa. Along terpaksa mengorek tabung Arnab untuk membeli buku teks Geografi tetapi telah dikoyak dan diconteng oleh Angah. Along memarahi Angah......

Words: 1246 - Pages: 5

Saya Sayang Awak

... 16. Vertical communication consists of communication that travels of an organization's chain of command. A. grapevine B. horizontally C. across D. up and down 17. Who of the following is recognized for contributing to the concept of "quality circles"? A. Joseph Juran B. Kaoru Ishikawa C. Edward Demings D. Homer Sarasohn 18. has proposed the fourteen principles in order to achieve high level of success in maintaining quality. A. Kaoru Ishikawa B. Joseph Juran C. Edward Demings D. Elton Mayo 19. The principles required for one to be an effective Islamic leader include the following, except: A. superiority B. syura C. equity D. qualification 20. means a manager must be fair to all employees. A. Syura B. Justice C. Masrui'ah D. Reward 16. A leader is an individual who A. is able to influence without having to rely on force. B. uses force people do the heavy work. C. attracts people do the wrong thing. D. do the decision based on their authority. 17. Any costs that a company incurs because it has produced less than perfect quality output, or costs that it incurs to prevent less than perfect quality output, are referred to as the cost of A. doing business B. inventory. C. quality. D. labor. 18. According to the most effective level of defects is zero defects. A. W. Edwards Deming B. Kaoru Ishikawa C. Joseph Juran D. Philip Crosby 19. Which of the following are not the principles of Islamic leaders? i. The practice of discrimination and favoritism ii. Delay in paying the...

Words: 738 - Pages: 3